23 Mayıs 2011 Pazartesi

ZEYNEP'İN DOĞUM GÜNÜ PASTASI

Sıcaklar yavaş yavaş bastırmaya başladı artık tabi şeker hamuruyla uğraşmakta zorlaştı.Zorda olsa pastayı yapmak en az kurabiyeler kadar eğlenceli:)Yeni kararlar aldım Şeker Masalıyla ilgili bunlardan en önemlisi artık sizlerle yaptığım pasta ve kurabiye tariflerini paylaşıcağım sadece resim yayınlamak benim için değilmiş :)biz bloggerler özellikle yemek bloggerleri alışmışız tarifleri en ince ayrıntısına kadar vermeden  duramıyoruz:))
Herkesin maddi imkanları bu pastaları almaya yetmeyebiliyor evde yapmak isteyenleride düşünüp  Zeynep'in 1 yaş pastasıyla başlayalım bakalım...
Zeynep siyah saçlı bir melek annesi resmini gönderdiğinde pastada ki fiğür hemen beynimde canlandı.Aslında Nurcan Hanım bana ulaştığında Zeynebin doğum günü pastası için pembe beyaz çiçekli bir pasta istediğini belirtmişti bende ilave olarak bu şirin figürü yapalım dediğimde beni kırmayıp kabul etti.
Pastayı 20 kişilik istemişti Nurcan Hanım fakat ben 4 kat çalıştığm için rahat rahat 25 kişilik bir pasta çıktı ortaya.Pandispanyasını sade, ara kat kremasını çikolatalı pastacı kreması üzeri için ganaj krema hazırladım.Tabi ara katlarında yine bol çikolata parçaları tercih edildi.
Pandispanyası yoğurtlu pandispanya kendinden nemli bir yapıya sahip olduğu için ıslatmadan bile yapılabilir ama biliyosunuz ki biz Türkler yumuşacık nemli pastaları seviyoruz.

YOĞURTLU PANDİSPANYA(24 cm lik  kalıp için)

  • 4 yumurta
  • 4 türk kahvesi fincanı toz şeker
  • 4 türk kahvesi fincanı un
  • 1 türk kahve fincanı yoğurt
  • 3 yemek kaşığı kaynar su
  • 2 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya

Yumurta aklarını ve sarılarını ayırıyoruz.
Yumurta aklarını bembeyaz olana kadar iyice çırpın 2 fncan şekeri ekleyip şeker eriyene kadar tekrar çırpın.
Yumurta sarılarını çırpın kaynar su ve kalan  şekeri ekleyip çırpamaya devam edin şekerler iyice erisin.
Şeker eriyince yoğurdu ve sıvı yağı ekleyip çırpın.
Unu en az iki kere eleyin kabartma tozu ve vanilyayıda unla birlikte eleyip yumurta sarılarına katın çok az karıştırın mümkünse çırpma teli yada tahta kaşıkla.
Yumurta beyazını yavaşça bu karışıma ilave edin söndürmeden.
Yağlanmış ve unlanmış kalıba dökerek önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında kapağını mümkünse ilk 30 dk hiç açmadan pişirin.
Pandispanyamızı pasta yapmadan en az bir gün önce pişirirseniz katlara daha kolay ayrılır.Bu kek 3 kata rahatlıkla bölünüyor benim gibi yüksek  pasta isterseniz iki pandispanya pişirip 4 kata tamamlayabilirsiniz.Ama kesinlikle tercihim 3 kat pastadan yana:)
İlerleyen günlerde krema tarifide gelicek bekleyin:)))


Zeynepciğin yeni yaşını bir kezde burdan kutluyorum nice nice güzel yıllar seninle olsun tatlım...
Nurcan Hanımada beni tercih ettiği için teşekkür ediyorum.Tekrar buluşmak üzere  Şeker Masalında:)
Sevgilerimle...

2 yorum:

  1. Pasta çok şirin olmuş canım.Ellerine sağlık.

    Öpüyorum.

    YanıtlaSil
  2. Ayyyy canım bnmm yaaaa çooook cici olmuşşş yaaaaaaaaaa...Bayılıyorumm nu tur seylere...Ellerine sağlık olsun tatlım

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...